تورم جهانی در راه است/ طلا بهترین پاسخ است
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

جف کلارک تحلیلگر ارشد بازار فلزات گرانبها از موسسه تحقیقاتی \"کیسی ریسرچ\" تاکید کرد: بی شک اقتصاد جهانی به زودی با افزایش فشارهای تورمی روبرو خواهد شد و سرمایه گذاری در بازار طلا بهترین پاسخ ممکن به افزایش تورم خواهد بود.

تحلیلگر ارشد.سرمایه گذاری.بازار طلا.سقوط شاخص.قیمت طلا.سرمایه گذار.سهام و مسکن

 

جف کلارک در مصاحبه با سایت سیلورسیک در پاسخ به این سئوال که آیا در صورتی که همه بازارهای جهانی با سقوط روبرو شود تحولات بازار چه خواهد بود و آیا قیمت طلا افزایش خواهد یافت تصریح کرد: ما از دهه 1970 میلادی تاکنون سقوط شاخص سهام اس اند پی در بازارهای مالی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده ایم.

بر اساس این گزارش وی افزود: ما 16 مورد از کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای مالی را بررسی کردیم و در 11 مورد آنها با افزایش قیمت طلا روبرو شده ایم. بنابر این قیمت طلا در دو سوم موارد با افزایش و در یک سوم موارد نیز با کاهش روبرو شده است.بنا براین سقوط شاخص سهام در بازارهای مالی به معنای کاهش خودکار قیمت طلا نخواهد بود.این مساله بار دیگر بر این مساله تاکید می کند که روند تحولات بازار سهام با بازار طلا رابطه ای معکوس دارد.

وی در ادامه گفت: طلا همواره بهشت امن سرمایه گذاری در شرایط سقوط شدید اقتصادی در جهان به شمار می رود و سرمایه گذاران بین المللی در شرایط بحران اقتصادی و مالی به بازار طلا روی می آورند. البته ریشه و علت اصلی کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای مالی نیز اهمیت زیادی دارد.

کلارک خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد چاپ و انتشار پول توسط دولتها یکی از مهمترین این عوامل به شمار می رود. بنا بر این زمانی که این عامل از بین برود شاخص سهام بار دیگر با افزایش روبرو می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: طلا سرمایه گذاری نخست برای در امان بودن از تورم به شمار می رود. بازار سهام و مسکن اولویت نخست برای سرمایه گذاری در شرایط تورمی نیست. در شرایطی که نرخ تورم در اقتصاد جهانی به شدت رو به افزایش است تجربه نشان داده است که طلا بهترین سرمایه گذاری به شمار می رود.

این تحلیلگر ارشد بازار فلزات گرانبها در پایان گفت: حتی دولتهای مختلف در جهان نیز در شرایط تورمی اقدام به افزایش ذخایر طلای خود می کنند. بنابر این نه تنها دولتها بلکه مردم و سرمایه گذاران نیز در شرایط تورمی به خرید طلا روی می آورند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی